Na Touru je piščalka ekipnega osebja postala zaščitno orodje
olesarje na dirki po Franciji danes čaka ena najtežjih etap letošnjega Toura, z zaključnim vzponom na zloglasni Col de la Loze. Na istem prelazu je Tadej Pogačar pred dvema letoma doživel eno svojih redkih slabših predstav, ko je izgubil skoraj šest minut in moral priznati premoč Jonasu Vingegaardu. Tokrat Slovenec v rumeni majici starta s prednostjo več kot štirih minut pred Dancem.
Današnja etapa, dolga 171,5 kilometra, vključuje tri zahtevne vzpone: Col du Glandon, Col de la Madeleine in Col de la Loze, ki s 5450 višinskimi metri velja za najtežjo v celotnem letu. Zadnji klanec, dolg več kot 26 kilometrov, ima povprečni naklon 6,5 odstotka, a številni odseki so bistveno strmejši. Letošnja trasa se na prelazu tudi zaključi, kar pomeni, da spusta ne bo in bo odločitev za napad prišla že prej.
Tadej Pogačar ima po 17 etapah 4:15 minute naskoka pred Vingegaardom. Tretji je Nemec Florian Lipowitz, zaostanek pa znaša že več kot devet minut. Roglič, ki je pred petimi leti prav na Loze premagal Pogačarja, je zdaj peti in zaostaja že skoraj 12 minut.
Etapa se bo začela ob 12.20, trajala pa naj bi več kot pet ur. Čeprav bo petkova etapa do La Plagne glede na razmerje višinskih metrov in razdaljo še bolj zahtevna, velja današnja za kraljevsko zaradi brutalnega zaključka.
Po etapi kolesarje čaka še drugačen izziv: spust po odprtih cestah med množico navijačev, saj avtobusi ekip pogosto niso nameščeni ob ciljni črti. V teh razmerah ekipo spremljevalci z okrog vratu visečimi piščalkami pomagajo pri odpiranju poti. Po poročanju francoskega časnika L’Équipe piščalke omogočajo opozarjanje gledalcev in vozil, da se utrujeni kolesar približuje. Takšna logistika je ključna za varno vrnitev po zahtevnih zaključkih, ko so športniki na robu svojih moči.
Na primerih prejšnjih etap, med drugim na Mont Ventoux in po sredinem padcu v Valencu, se je znova pokazalo, da Tour de France ne prinaša naporov le do cilja, temveč tudi po njem. V takšnih trenutkih piščalka postane nepogrešljiv pripomoček.

Preberite tudi: Električna kolesa – trend prihodnosti, ki je dostopen že danes