Tesla medijsko prevladuje na področju električnih vozil, evropske znamke razdrobljene
Slovenska agencija za spremljanje medijskih objav Press Clipping, je opravila obsežno analizo več kot 42.000 medijskih objav o električnih vozilih. Analza izvedena med januarjem 2024 in junijem 2025 razkriva izrazito prevlado ameriške Tesle v medijskem prostoru. Tesla je bila v tem obdobju omenjena v 6.315 prispevkih, kar predstavlja skoraj tretjino vseh objav, v katerih so se pojavile konkretne avtomobilske znamke.
S skoraj dvakrat manj omembami sledi kitajski BYD (3.278), tretje mesto pa zaseda Volkswagen (1.519), ki je edini evropski proizvajalec med prvimi tremi. Analizo je izvedlo podjetje Press Clipping, ki je pregledalo 42.311 člankov iz več kot 700 slovenskih medijev.
Najbolj izpostavljeni modeli so Teslin Model Y (1.318 omemb), Model 3 (974) in Volkswagnov ID.3 (667). Evropski proizvajalci, med njimi Cupra, Audi, BMW, Volvo in Peugeot, se v medijih pojavljajo precej manj pogosto, kar kaže na razdrobljenost evropskega trga.
Geopolitično gledano sta medijsko najmočnejši državi ZDA (7.054 omemb njihovih proizvajalcev) in Kitajska (5.243), kar potrjuje dominanco ameriško-kitajskega duopola. Nemške znamke so bile omenjene v 2.995 člankih, francoske v 1.470, južnokorejske v 957, švedske pa v 910.
Med modeli poleg Teslinih izstopajo še ID.4 (665), Audi e-tron (632), Cupra Born (541), Hyundai Ioniq (533), Tesla Model S (580) in Dacia Spring (511). Kljub dostopni ceni Dacia ni dosegla tolikšne medijske izpostavljenosti kot nekateri dražji konkurenti, kar kaže na moč blagovnih znamk in usmerjenih komunikacijskih strategij.
Zanimivo pozornost je prejel tudi Xiaomi SU7 (485 omemb), kar potrjuje vse večji vpliv novih kitajskih proizvajalcev, tudi v višjih cenovnih razredih.
Medijska izpostavljenost ni vedno odraz tržnega deleža, temveč učinkovite komunikacijske strategije. To potrjuje tudi primer kitajske znamke Dongfeng, ki je s slovenskim podjetjem Plan-net avto in partnerstvom z NK Olimpija Ljubljana okrepila svojo prisotnost na trgu prek športa, čeprav v analizi ni bila med najpogosteje omenjenimi.
Dongfengov model Box, ki se trži kot cenovno dostopna izbira z državno subvencijo, kaže na alternativne pristope pri vstopu na trg. Prihodnja konkurenčnost bo po oceni analitikov v veliki meri odvisna od sposobnosti proizvajalcev, da vzpostavijo stik z javnostjo tudi zunaj klasičnih medijev.
Analiza temelji na pojavljanju ključnih izrazov v povezavi z električno mobilnostjo in zajema 55 različnih blagovnih znamk. Približno tretjina vseh objav izvira iz novičarskih agregatorjev, kar povečuje število omemb, a ne nujno vpliva na razmerje med znamkami. Rezultati ne predstavljajo tržnih deležev, temveč stanje v medijskem diskurzu o e-mobilnosti v Sloveniji.